Logo Randstad

Contactformulier employees Randstad
 

Om je beter en sneller te kunnen helpen, vragen we je dit formulier in te vullen.
Heb je ook al in de FAQ gekeken? Deze wordt geregeld bijgewerkt en mogelijk staat je antwoord hier al bij!
Zo niet, vul dan dit formulier in.
 
Heb je nóg een vraag? vul dan het formulier nog een keer in na verzenden. Dank je wel!
 
 

persoonlijke gegevens

 
dd-mm-jjjj
 
 
To translate this page in English, click your Right Mouse-button and select 'Translate to English'.
If you don't have a preferred language selected to translate to (or if you prefer an other language),
you can also choose your language this way. 
 
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens conform ons Privacystatement.
 

vraag stellen aan DE SUPPORTAFDELING

 
Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden in de FAQ?
Geef dan hieronder aan waar jouw vraag over gaat en geef vervolgens een zo specifiek mogelijke omschrijving.
Op die manier kunnen we jou zo snel mogelijk van een gericht antwoord voorzien.
 

 
Selecteer hier het onderwerp van jouw vraag:
 
Geen salaris ontvangen
Ben je nieuw bij ons aangemeld en heb je jouw documenten ná de 10de van de maand waarin je gaat starten bij ons aangeleverd?
Grote kans dat jouw salaris pas volgende maand, met terugwerkende kracht, wordt verwerkt.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Foutief salaris ontvangen
Heb je extra uren of onkosten gedeclareerd en is het niet uitbetaald?
Een declaratie moet uiterlijk de 10de van de maand zijn goed gekeurd door jouw leidinggevende om de eerstvolgende salarisronde uitbetaald te worden.
Wanneer jouw declaratie ná de 10de van de maand is goed gekeurd door jouw leidinggevende, dan wordt de declaratie met de salarisronde van de maand daarna uitbetaald.
Klik hier voor een overzicht van de betaaldata om o.a. te zien wanneer de gedeclareerde weken uitbetaald worden.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Toelichting loonstrook/jaaropgave
Een algemene uitleg van de loonstrook vind je hier. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Loonheffingskorting
Je hebt bij je indiensttreding aan ons je voorkeur voor de loonheffingskorting doorgegeven. Wil je de loonheffingskorting wijzigen? Laat het ons dan in het opmerkingenveld hieronder weten.
Wanneer we jouw aanvraag hebben ontvangen, dan sturen we je zo spoedig mogelijk een e-mail om het formulier voor de loonheffingen digitaal in te vullen en te ondertekenen via Docusign.
Er wordt automatisch een ondertekend exemplaar van het formulier naar Randstad gestuurd ter verwerking. Het is dus niet nodig om deze per mail nog te sturen.
Let op: het is niet mogelijk om jouw loonheffing jaaroverschrijdend te verwerken. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten. 
Werkgeversverklaring
De werkgeversverklaring is een document waarin jouw jaarsalaris wordt berekend.
Dit wordt vaak gevraagd bij het verkrijgen/aanvragen van bijvoorbeeld een huurwoning, een lening of bij een hypotheekaanvraag voor een koopwoning.
Zie hier alle informatie over het verschil tussen een werkgeversverklaring en een perspectiefverklaring. 
Laat het ons hieronder weten als je een werkgeversverklaring wilt aanvragen.
Perspectiefverklaring
Wil je een eigen huis kopen? En heb je geen vast contract? De perspectiefverklaring biedt uitkomst!
De perspectiefverklaring is speciaal voor flexwerkers en gaat uit van jouw kansen op de arbeidsmarkt.
Aan de hand van een speciale scan, jouw dossier en een persoonlijk gesprek kijken we of jij de komende jaren voldoende uitzicht hebt op werk.
Dus of de kans groot is dat jij aan het werk blijft en jouw hypotheek kunt blijven betalen.
Zijn die kansen goed? Dan krijg jij van ons een perspectiefverklaring, zodat jij een hypotheek kunt aanvragen. 
Hier vind je alle informatie omtrent de perspectief verklaring en kan je de aanvraag in gang zetten. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Intentieverklaring
Wij kunnen bij Randstad geen intentieverklaring afgeven; wij kunnen niet de intentie uitspreken om jou een vast contract te bieden.
Het kunnen tonen van een perspectiefverklaring is daarom een uitkomst.
Deze geeft namelijk aan dat, ondanks dat jij geen uitzicht hebt op een vast contract, jij wel uitzicht hebt op een bestendig inkomen op flexibele basis. 
Vraag hier jouw perspectiefverklaring aan. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Extra uren / toeslagen
Er is een declaratieformulier, samen met een bijbehorende handleiding beschikbaar voor extra uren en toeslagen.
Dit formulier vul je in als je recht hebt op toeslagen op je gewerkte uren en/of je meer uren hebt gewerkt dan afgesproken in je vaste arbeidsomvang.
Er is altijd goedkeuring nodig vanuit je leidinggevende hiervoor.
Klik hier voor een overzicht betaaldata inclusief extra uren/onkosten.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Reis- en onkosten
Bespreek met jouw leidinggevende of je recht hebt op reiskostenvergoeding. Mag jij je reiskosten declareren?
Deze kun je maandelijks declareren via het declaratieformulier.
Zie de handleiding voor het invullen van dit declaratieformulier.
Klik hier voor een overzicht betaaldata inclusief extra uren/onkosten.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Je logt in bij Youforce via jouw Randstad account. Ga naar 'mijn Randstad' → 'mijn werk' → 'geldzaken' en klik op de link van Youforce.
Hier vind je een handleiding over de werking van Youforce.
Via Youforce kan je o.a. jouw gebruikte verlofuren doorgeven, je salarisstroken bekijken en jouw IKB inzetten (indien van toepassing). 
Zie je geen link staan naar Youforce in jouw Randstad account? Laat het ons dan hieronder weten. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Om in te loggen in jouw Randstad account ga je naar www.randstad.nl en klik je rechtsboven op ‘mijn Randstad’.
Heb je nog geen gebruikersnaam van ons gekregen of ben je deze kwijt?
Kijk eerst even in je reclame folder van jouw e-mail. Je kunt deze altijd opnieuw opvragen met de knop ‘gebruikersnaam vergeten’.
Je gebruikersnaam wordt per e-mail naar je toe gestuurd.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Ziek melden
Ben je ziek en wil je je ziek melden? Helaas kan je je niet ziekmelden via dit contactformulier.
Ga naar jouw Randstad account en dan naar 'mijn werk' → 'gezondheidszaken' en meld je daar voor 09:00 uur ziek.
Vergeet ook niet je leidinggevende te bellen!
We wensen je veel beterschap.
 
Beter melden
Wil je je beter melden? Helaas kan dat niet via dit contactformulier.
Ga naar jouw Randstad account en dan naar 'mijn werk' → 'gezondheidszaken' en meld je daar voor dezelfde dag nog beter.
Vergeet ook niet je leidinggevende te informeren.
 
Benefit budget/IKB
Je arbeidsvoorwaarden vind je terug in de cao en/of arbeidsvoorwaarden- regeling van jouw opdrachtgever.
Eventuele keuzes op arbeidsvoorwaardelijk gebied die je daardoor hebt vind je terug in Youforce via 'Flex benefits'.
Flex benefits kun je inzetten voor bijvoorbeeld (ver)kopen van verlof of uitbetalen van je vakantiegeld.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten. 
Bonus/Eenmalige uitkering/13de maand
Je arbeidsvoorwaarden (zoals 13de maand) vind je terug in de cao en/of arbeidsvoorwaarden- regeling van jouw opdrachtgever. 
Indien de CAO van jouw opdrachtgever voorschrijft dat je recht hebt op een bepaalde eenmalige uitkering, dan wordt je hierover door Randstad geïnformeerd.
Persoonsgebonden bonussen worden bepaald en gecommuniceerd door jouw opdrachtgever. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten. 
Uitruilregeling reiskosten
De uitruilregeling maakt gebruik van de fiscale mogelijkheden om (een deel van) je vakantiegeld, eindejaarsuitkering of IKB budget netto uit te betalen.
Dit betekent dat je minder belasting betaalt over (een deel van) deze uitkering; het levert dus een belastingvoordeel op.
Klik hier voor meer informatie en het aanvraagformulier. Let op: om het document te kunnen openen moet je eerst een kopie maken. 
Het ingevulde formulier kan je naar ons versturen door in dit contactformulier in het dropdownmenu te kiezen voor 'ik heb geen vraag: ik wil een document uploaden' en daarna voor 'Uitruilregeling reiskosten'.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten. 
CAO
Jij hebt recht op de arbeidsvoorwaarden die gelden volgens de cao en/of arbeidsvoorwaardenregeling van jouw opdrachtgever.
Over (grote) cao wijzigingen die op jouw van toepassing zijn wordt je vóór de desbetreffende salarisbetaling door Randstad geïnformeerd. 
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Terbeschikkingstelling onjuist
De gegevens op jouw terbeschikkingstelling (zoals uurloon, vaste arbeidsomvang, begin- en einddatum, etc) worden door jouw opdrachtgever aan ons doorgegeven.
Deze gegevens heeft jouw leidinggevende met jouw afgesproken. 
Klopt er iets niet? Laat ons dit dan zo spoedig mogelijk weten, maar uiterlijk binnen 5 kalenderdagen na ontvangst van de bevestiging.
Je kunt daarvoor gebruik maken van de button 'Niet akkoord' in jouw Randstad account via 'mijn werk' → 'overeenkomsten'.
Laat ons daarna hieronder weten naar wat het aangepast zou moeten worden.
Reageer je niet binnen 5 dagen, dan gaan wij ervan uit dat je akkoord bent en staat de inhoud van de arbeidsovereenkomst vast.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten. 
Contract opzeggen
Wil je jouw contract opzeggen?
Na overleg met jouw opdrachtgever ontvangen we graag een e-mail met daarin jouw laatste werkdag en reden van opzeggen.
Wij zorgen er dan voor dat jouw contract beëindigd wordt. 
Let hierbij op dat je verlofsaldo eventueel ook kan worden aangepast op basis van de kortere duur van jouw contract.
Bij een negatief verlofsaldo wordt dit bij jouw eindafrekening verrekend. 
Wil je een voorbeeld van een opzegbrief? Deze vind je hier.
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Reserveringen/eindafrekening
Bij uitdiensttreding worden de verlofopnames ter controle gestuurd naar jouw opdrachtgever.
Indien alle verlofuren correct zijn opgenomen dan wordt een eventueel openstaande verlofsaldo 2 maanden na uit diensttreding aan je uitbetaald.
Jouw openstaande reserveringen worden volgens CAO uitbetaald (dit is vaak dezelfde maand van uitdiensttreding of een maand later).
Heb je een andere vraag? Laat het ons dan gerust hieronder weten.
Kopie paspoort/ID
Let op, zorg er voor dat:
- er geen tekst doorgestreept is
- alle randen zichtbaar zijn
- er geen reflecties van lampen zichtbaar zijn
- alle tekst duidelijk leesbaar is 
Let op: als je een kopie van jouw IND-sticker stuurt, stuur dan ook een kopie van je paspoort mee.
 
 
 
 
 
* = Invoer verplicht
 
Het formulier kan niet worden geopend. Met dit formulier dienen bestanden te worden verzonden. Dit is op het systeem waar u mee werkt (Safari op iOS) helaas niet mogelijk.
Je employeenummer vind je op de salarisspecificatie, onderaan de pagina in de linkerkolom. 
Je vindt je Youforce nummer op je salarisspecificatie op de bovenste regel van het adresblok, boven je naam.